Директорка, наставници и ученици Математичке гимназије били су у посети Боргаршколи у Малмеу. Наиме, сарадња ове две школе постоји већ двадесет година, са малим прекидима узрокованим корона вирусом. Након неколико година, сарадња је обновљена прошле године када су професори и ученици Боргаршколе посетили Математичку гимназију.
Боргаршкола је средња (државна) школа у којој постоји неколико смерова које ученици (15-19 година) могу да похађају: економски смер, трговачки смер, хотелско-туристички смер, програм природних наука (што одговара природном смеру наших гимназија), програм друштвених наука (што одговара друштвеном смеру наших гимназија) и IB програм (International Baccalaureate - сви предмети се слушају на енглеском језику).
Наши ученици, наставници и директоркa су разменили искуства са ученицима и запосленима из Боргаршколе. Ишли су у облилазак школе и присуствовали су часовима ученика који су на IB програму, посетили су Музеј технике у Малмеу где је организована 3д пројекција филма „Хемија живота“ (продукција шведског научног програма). Организован је и излет у Лунд (универзитетски град у близини Малмеа) где су се ученици и наставници, након обиласка града и посете Музеју живота (Livets), упознали са ESS пројектом (међународни пројекат базиран на истраживању широког спектра употребе неутрона у научне сврхе; са пројектом их је упознао истраживач ESS центра Бојан Перић; организоване су том приликом и радионице у групама).
Ученици су се интензивно дружили са домаћинима и ван часова на забави уз пицу, Шведској фики (ради се о специјалној врсти колача, типичног за Шведску), као и дружењу на плажи где су поред осталог домаћине учили да играју српско коло.
И наставници су провели јако пријатно вече у организацији домаћина, Весне Коруноски и њеног супруга Ивана.
Захваљујемо се на гостопримству: директору школе, Мартину Роту, Весни Koруноски и њеном супругу Ивану, Николи Шарцу и Мони Ландин-Олсон, професорима и ученицима Боргаршколе. Сви они су се потрудили да што више сазнамо о начину живота људи у Шведској и о начину функционисања образовног система у тој земљи. Захваљујемо се што су примили наше ученике у своје домове и учинили да се осећају као код куће потрудили се да им ништа не недостаје за време њиховог боравка у Малмеу.